Wykładzina, a bezpieczeństwo w miejscu pracy

Wykładzina, a bezpieczeństwo w miejscu pracy

Wykładzina, a bezpieczeństwo w miejscu pracy

Zastosowanie wykładzin dywanowych już od dawna jest podstawowym sposobem wykańczania podłóg w budynkach biurowych, czyli w miejscach, w których na co dzień przebywa bardzo wiele osób. Specyfika biur jako miejsc, w których najczęściej stosuje się wykładziny dywanowe sprawia, że muszą się one odznaczać doskonałą estetyką, która wpływa na ogólny efekt aranżacji wnętrz, wytrzymałością na trudne warunki użytkowania oraz bezpieczeństwem stosowania. W dzisiejszym wpisie na blogu zajmiemy się właśnie bezpieczeństwem stosowania wykładzin dywanowych w miejscach pracy i tym, na jakie elementy należy zawracać uwagę podczas ich wybierania, żeby na pewno nie stanowiły dla nikogo żadnego zagrożenia.

Jakie wymagania musi spełniać wykładzina dywanowa, żeby być w pełni bezpieczna dla użytkowników?

Ułożona na podłogach w poszczególnych pomieszczeniach biurowych wykładzina dywanowa, żeby być w pełni bezpieczna dla użytkowników, musi spełniać wiele różnorodnych wymagań. Przede wszystkim musi być ułożona  w taki sposób, żeby nie było ryzyka, że ktoś się o nią potknie. Na wykładzinie nie powinny więc w żadnym wypadku powstawać w pewnym momencie jakieś wybrzuszenia. Wykładzina dywanowa powinna też wykazywać na tyle dużą wytrzymałość, żeby nie dochodziło do jej przedarcia, co także mogłoby stwarzać ryzyko, że ktoś mógłby się o nią potknąć. Wybierając wykładzinę do biura koniecznie trzeba też sprawdzić, z jakich jest ona wykonana materiałów, tak żeby na pewno nie powodowała u żadnego pracownika reakcji uczuleniowych. Jest to jeden z głównych powodów, dlaczego w budynkach biurowych najczęściej wykorzystuje się wykładziny z materiałów syntetycznych. Bardzo istotną kwestią, którą trzeba brać pod uwagę podczas wybierania wykładziny dywanowej do pomieszczeń biurowych jest to, czy posiada ona odpowiednie atesty świadczące o tym, że jest antypoślizgowa i trudnopalna. Jak określane są takie parametry?

Jak wybrać wykładzinę o odpowiednim parametrze antypoślizgowości?

O parametrze antypoślizgowości wykładzin dywanowych decyduje niemiecka norma DIN 51130. Obejmuje ona 5 klas antypoślizgowości, od R9 do R13. Im wykładzina ma wyższe oznaczenie, tym jest mniej śliska i co za tym idzie, bezpieczniejsza dla użytkowników. W obiektach biurowych nie zaleca się stosowania wykładzin dywanowych o parametrze antypoślizgowości mniejszym niż R10.

Jak określane są klasy trudnopalności?

Ważnym elementem przy wyborze wykładzin dywanowych do pomieszczeń biurowych jest także to, czy posiada ona deklarację zgodności lub certyfikat CE, który świadczy o ich klasie trudnopalności. Najbezpieczniejsze pod tym względem są wykładziny dywanowe, które są oznaczone klasą Bfl-s1 lub Cfl-s1.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *